Wak Doyok masuk Partai Amanah

id Wak Doyok

Wak Doyok (1)

Kuala Lumpur, (AntaraKL) - Bintang fashion Malaysia yang di tanah air terkenal dengan bintang iklan Kopi Luwak, Wak Doyok atau Mohd Azwan Md Nor (39) bergabung dengan Partai Amanah.

Keterbukaan Amanah dalam memperjuangkan konsep Islam untuk semua menarik minat Wak Doyok, demikian dilansir Sinar Online, Sabtu.

Wak Doyok diantara yang diumumkan hadir menyertai sambutan ulang tahun ke-3 Partai Amanah.

Ketua Presiden Amanah Datuk Mahfuz Omar mengumumkan keikutsertaan selebritis terkenal itu dalam acara tersebut.

Mohd Azwan yang berasal dari Klang, Negara Bagian Selangor, mengatakan sebelumnya dia adalah anggota Partai Islam Malaysia (PAS) sejak 1997.

"Saya berminat menyertai Amanah setelah melihat dia menarik banyak golongan profesional dari Melayu dan bukan Melayu. Oleh karena itu saya mau bersama-sama melakukan pembaharuan terutama dalam perjuangan Islam yang memberi rahmat kepada semua,? katanya.

Azwan yang juga aktor dan pengusaha mengatakan diantara perjuangannya adalah untuk memberdayakan ekonomi anak muda untuk ke satu tahap yang membanggakan dan memberi manfaat kepada orang muda pada masa depan.

"Saya adalah ikon Majelis Tindakan Ekonomi Belia Malaysia dan saya percaya dapat membantu dalam memberdayakan ekonomi orang muda melalui Amanah. Saya juga akan membantu partai menerapkan konsep perjuangan Islam untuk semua dengan mendidik masyarakat dalam aspek gaya hidup," katanya.
Pewarta :
Editor: Agus Setiawan
COPYRIGHT © ANTARA 2018

Komentar