Dubes Rusdi Kirana terima PKB Malaysia

id PKB Malaysia

Dubes Rusdi Kirana terima PKB Malaysia

PKB Malaysia dan Rusdi Kirana (Foto ANTARA/Dok) (1)

Kuala Lumpur, (AntaraKL.Com) - Duta Besar Luar Biasa Berkuasa Penuh Republik Indonesia di Kuala Lumpur, Rusdi Kirana menerima audiensi Dewan Pengurus Cabang Istimewa Partai Kebangkitan Bangsa (DPC PKB) Malaysia di KBRI Kuala Lumpur, Rabu.

Sebanyak 11 orang pengurus PKB hadir pada pertemuan di lantai I tersebut dengan dipimpin ketuanya, Saiful Aiman didampingi sejumlah pengurus di antaranya Mimin Mintarsih yang juga Ketua Muslimat Nahdlatul Ulama Malaysia.

Sedangkan Rusdi Kirana didampingi oleh Kepala Fungsi Penerangan Sosial dan Budaya KBRI Kuala Lumpur, Trigustono Supriyanto.

Pertemuan dengan pengurus PKB tersebut dilakukan setelah sebelumnya Rusdi Kirana menerima misi kebudayaan dan perdagangan Kota Kediri di aula Hasanuddin KBRI Kuala Lumpur.

Saat pertemuan tersebut Rusdi Kirana didampingi Kepala Urusan Ad Interim (KUAI), Andreano Erwin dan Atase Perdagangan, Rifah Arini.

Sementara itu, pertemuan antara Dubes Rusdi Kirana dan pengurus PKB tersebut tertutup untuk liputan media.

Dubes Rusdi Kirana dijadwalkan Senin (31/7) menerima serah terima jabatan dari Andreano Erwin di KBRI Kuala Lumpur. (T.A034/B/C004/C004) 26-07-2017 17:05:30