Mahathir pimpin perutusan Malaysia ke Bali

id Mahathir,Mahathir ke Bali

Mahathir Mohamad bersama Wan Azizah (Foto ANTARA/Agus Setiawan)

Kualalumpur, (AntaraKL) - Perdana Menteri Malaysia Tun Dr. Mahathir Mohamad akan memimpin perutusan Malaysia ke Pertemuan Pemimpin Perhimpunan Bangsa asia Tenggara ASEAN di Bali pada 11 Oktober 2018.

Kementerian Luar Negeri Malaysia pada Rabu menyatakan Mahathir akan didampingi istrinya, Tun Dr. Siti Hasmah Hj Mohd Ali, Menteri Luar Negeri Dato `Saifuddin Abdullah serta pejabat dari Kantor Perdana Menteri dan Kementerian Luar Negeri.

Tema Pertemuan Pemimpin ASEAN itu adalah "Mencapai Tujuan Berkelanjutan dan Mengatasi Kesenjangan Pembangunan melalui Kerjasama Kawasan dan Dunia".

Pertemuan Pemimpin ASEAN itu akan menyediakan ajang untuk diskusi dan keterlibatan lebih lanjut pemimpin ASEAN dengan Direktur Pelaksana IMF, Presiden Bank Dunia dan Sekretaris Jenderal PBB dalam upaya meningkatkan kerja sama ASEAN dengan lembaga itu, terutama dalam masalah pembangunan berkelanjutan.

Perdana Menteri Mahathir diperkirakan mengadakan pembicaraan dwipihak dengan mitra ASEAN-nya di sela-sela pertemuan tersebut.

 
Pewarta :
Editor: Agus Setiawan
COPYRIGHT © ANTARA 2018

Komentar